Business Controller & Adviseur Planning & Control

Soort opdracht: Extern

Geplaatst: 13/03/2019

  • Omschrijving

    In deze interim opdracht combineer je 2 rollen, namelijk: Adviseur Planning & Control & Business Controller.
     
    Organisatie
    Je draagt bij aan de totstandkoming van de organisatiebrede P&C producten en daarnaast ben je de business controller voor directies. Je werkt nauw samen met de business controllers van de overige directies, de financiële administratie en jouw collega’s van het centrale P&C team.
     
    Je komt te werken binnen een overheidsorganisatie in het midden van het land.
     
    Functie
    Taken business controller directies:
     
    Je ondersteunt en adviseert de directeur en de budgethouders van de directies bij het opstellen van hun bijdragen aan de planning- & control producten. Je coördineert dit proces binnen de eigen directies;
    Je verstrekt gevraagd en ongevraagd financiële adviezen en rapportages;
    Je monitort de voortgang van de besluitvormingsstukken;
    Je neemt deel aan het centrale controllersoverleg;
    Je denkt mee over de financiële sturingsinstrumenten.
     
    Taken adviseur Planning & Control:
    Je stelt de organisatiebrede verantwoordingsproducten op, zoals interne rapportages en bestuursrapportages;
    Je bereidt de interim-controle van de accountant voor;
    Je verzorgt samen met het hoofd van de financiële administratie de voorbereiding van het jaarrekeningproces.
    Je voert financiële analyses uit;
    Je verricht interne controles en adviseert over de inrichting en werking van de administratieve organisatie;
    Je analyseert relevante wet- en regelgeving en draagt bij aan de implementatie daarvan.
     
    Functie eisen
    Je hebt WO werk- en denkniveau;
    Je hebt ervaring binnen de overheid/non-profit;
    Je bent een proactieve, resultaatgerichte financiële professional met ruime aantoonbare ervaring op het vakgebied van planning & control. Een opleiding en ervaring in dit vakgebied is een voorwaarde;
    Je hebt ruime ervaring met de financiële begeleiding van organisatieveranderingsprocessen;
    Je bent analytisch sterk, werkt zeer nauwkeurig, weet snel tot de essentie van zaken te komen en bent in staat dit helder over te brengen;
    Je bent klantgericht en beschikt over uitstekende advies- en communicatievaardigheden zowel mondeling als schriftelijk;
    Je bent gericht op samenwerking en verbinding. Je vindt het leuk om binnen een dynamische omgeving te werken.
     
    Aanbod
    Starten begin april, uiterlijk 15 april;
    36 uur;
    8 maanden met optie op verlening;
    Regio Utrecht.

  • Externe Website

    U dient in te loggen om gebruik te maken van Freelanceopdrachten.nl

  • Opdrachtrubriek

    Financieel en Administratief

  • Provincie

    Utrecht

  • Verspreiden via social media

LOG IN