Omschrijving
Je adviseert over de communicatieaanpak en kunt abstracte onderwerpen vertalen in een heldere boodschap en communicatiemiddelen. Je hebt direct overleg met de opgavetrekkers en zoekt beleidsadviseurs en projectleiders actief op. Het is een strategisch adviserende, maar ook een uitvoerende rol (het uitwerken van deze strategie in concrete communicatiemiddelen). We zoeken een praktisch ingestelde, ‘hands on’ adviseur die kritisch meedenkt met projectleiders, maar ook de uitvoering ter hand neemt en zelfstandig informatie verwerft om begrijpelijke teksten te schrijven. Het pakket varieert van politiek gevoelige projecten zoals het nieuwe horecakader tot participatie bij de nieuwe detailhandelsvisie en verzorgen van redactie en inzet van diverse media, zoals persberichten, de website en social media. Ook interne communicatie behoort tot het takenpakket.
Er liggen een aantal concrete werkzaamheden voor je klaar:
Communicatieaanpak profilering evenementenfonds
Communicatieaanpak detailhandelsbeleid
Communicatie over het programma Startup in Residence
Communicatie over nieuw horecakader
Communicatie over nieuwe regels voor particuliere vakantieverhuur, zoals Airbnb
Evenementen, detailhandel en horeca onder 1 noemer brengen
Externe profilering van leidende partners in de groeimarkten van Werk van de Toekomst
Interne communicatie om goede voorbeelden van de werkwijze van de economische opgaven intern verder te brengen
Je werkt actief mee aan het versterken van het hele communicatieteam Ruimte.
WIJ ZOEKEN EEN COMMUNICATIEADVISEUR AD INTERIM MET
Afgeronde HBO opleiding of hoger
Minimaal 5 jaar recente werkervaring in een communicatiefunctie, bij voorkeur binnen een gemeente;
Affiniteit met (marketing) van 'werk en economie' en 'werk van de toekomst';
Ervaring met het oplossen van een complex communicatievraagstuk.
Competenties:
Jij bent iemand die snel kan schakelen, meedenkt, meewerkt en meedoet;
Je bent politiek sensitief en houdt in jouw communicatiestrategie rekening met verschillende belangen;
Je legt makkelijk verbanden en verbindt met collega’s uit ons Marketing Communicatie Netwerk, met de medewerkers van de opgaven en met externe partijen;
Je houdt van resultaat en kan uitstekend prioriteren;
Crisiscommunicatie kan onderdeel van je werk worden;
Je hebt marketinginzicht, bent creatief en hebt een vlotte pen.
DIT KAN JE VERWACHTEN
Het betreft een tijdelijke functie van 32 uur per week;
Startdatum: z.s.m.
Einddatum: 31 oktober 2018, met optie tot verlenging;
32 uur per week
Externe Website
U dient in te loggen om gebruik te maken van Freelanceopdrachten.nl
Opdrachtrubriek
Communicatie en Sales Professionals
Provincie
Utrecht
Verspreiden via social media